TV-boks TiVo Bolt: gjennomgang, spesifikasjoner, anmeldelser

Populariteten til TV-set-top-bokser som kan spille av innhold i UHD-kvalitet, har nådd en topp. Produsenter av elektronikk og husholdningsapparater skyndte seg å markedsføre produktene sine. Nisjen med budsjett- og middelklasseenheter har nådd sin grense. Derfor begynte merker sakte å mestre premiumklassen. Et eksempel er TiVo Bolt TV-boksen, som hevder å være verdensherredømme.

tv-box-tivo-bolt-review-specifications

Annonsering er reklame, men kjøperen bør vite noe. Det handler om selve merket, som visstnok har amerikansk opprinnelse. I det minste i media og sosiale nettverk, av noen grunn, ligger det amerikanske flagget ved siden av prefikset.

tv-box-tivo-bolt-review-specifications

Fra 1997 til 2016 tilhørte TiVo-merket virkelig amerikanerne. Men i 2016 kjøpte det kinesiske selskapet Rovi merket for 1.1 milliarder dollar. Og hva slags selskap er denne Rovi. Det er en produsent av forbruksvarer for elektriske apparater for bilindustrien, konstruksjon og medisinsk sektor. Produsenten har lite forhold til elektronikk. Og Rovi-produkter markedsføres i Asia, Afrika, Europa og Nord-Amerika.

TV-boksen TiVo Bolt: anmeldelse

TV-apparatet er med på sitt uvanlige utseende. Ved en slik enhet, bare ikke gå forbi. Den elegante utformingen av saken med en sving er fortryllende. Og interessant nok tilfører dette formatet ikke bare eksklusivitet til teknologi. Takket være fordypningen mellom bunnen av skapet og overflaten på bordet (eller skapet), kjøles systemet perfekt. Montering av konsollen er selvfølgelig utmerket. Det er ingenting å klage på. Ved den første bekjentskapen ser det ut til at saken er solid rollebesetning.

tv-box-tivo-bolt-review-specifications

Å finne detaljert informasjon om brikken og programvaren til dingsen viste seg å være en uløselig oppgave. Produsenten ønsker ikke med vilje å dele tekniske spesifikasjoner med kundene. Nå vel. Det er velkjent at TiVo bruker sitt eget Linux-baserte operativsystem. Kanskje dette er bra, siden TiVo Bolt TV-boksen hele tiden er koblet til produsentens servere og overvåker driften av programvaren. Når det gjelder funksjonalitet, ligner konsollen eksternt på NAS Synology.

tv-box-tivo-bolt-review-specifications

Når det gjelder maskinvare, er det et Ethernet-grensesnitt: kablet og trådløst. Den kablede implementeringen er RJ-45 med en gigabit-port. 2-bånds trådløst Wi-Fi-nettverk med IEEE 802,11ac-støtte. Tilgjengelige 2 porter USB 2.0, HDMI 2.0a, SPDIF, AV, eSATA og inngang for koaksialkabel. Av de hyggelige øyeblikkene - tilstedeværelsen av forskjellige modifikasjoner av enheten - med og uten innebygd HDD-lagring.

Prisen på konsollen er proporsjonal med konfigurasjonen.

TiVo BOLT VOX 500 GB TiVo BOLT VOX 1TB TiVo BOLT VOX 3TB TiVo BOLT OTA TiVo Mini VOX
TV-kilde Kabel- eller HD-antenne Bare kabel Bare kabel Bare HD-antenne Avhengig av TiVo DVR
Talesøk aktivert Ja Ja Ja Ja Ja
4K Ultra High Definition
Opptakskapasitet Opptil 75 timer Opptil 150 timer Opptil 450 timer Opptil 150 timer Avhengig av TiVo DVR
Samtidige opptak 4 viser 6 viser 6 viser 4 viser Avhengig av TiVo DVR
Multiromskompatibilitet med TiVo Mini Ethernet eller innebygd MoCA Ethernet eller innebygd MoCA Ethernet eller innebygd MoCA Ethernet eller MoCA (MoCA krever TiVo Bridge, selges separat) Ethernet eller innebygd MoCA
Tilgang til streaming-apper Netflix, Prime Video, Hulu og mer Netflix, Prime Video, Hulu og mer Netflix, Prime Video, Hulu og mer Netflix, Prime Video, Hulu og mer Netflix, Prime Video, Hulu og mer
Strømming utenfra N / A
TiVo-tjeneste kreves Månedlige, årlige eller tilgjengelige tjenestepriseringsalternativer Månedlige, årlige eller tilgjengelige tjenestepriseringsalternativer Månedlige, årlige eller tilgjengelige tjenestepriseringsalternativer Månedlige, årlige eller tilgjengelige tjenestepriseringsalternativer Tjeneste inkludert uten ekstra kostnad

TV-boks TiVo Bolt: tekniske funksjoner

Prisen på prefikset antyder kjøpers levedyktighet. For det første er det alle lisenser for å reprodusere lyd av høy kvalitet om bord. Til og med Dolby Atmos. For det andre er det ingen begrensninger for reproduksjon av lisensierte IPTV-kanaler. Med mindre du må betale separat for hver ressurs, eller dra nytte av selgerens tilbud ved å kjøpe en generell lisens for en spesifikk periode.

Gitt at TiVo Bolt TV-boksen er kjøpt for en 4K-TV, er det lett å gjette at brukeren ikke vil ha problemer med å spille UHD-video. Erklært av produsenten, er enhetens egenskaper sanne. Det er både HDR og 60FPS, talestyring og fjernkontrollimplementering fra mobile enheter.

tv-box-tivo-bolt-review-specifications

Generelt sett bare positive inntrykk. Hvis ikke for prisen på set-top-boksen, ville det være mulig å bekrefte utseendet til en ny konge av TV-bokser på verdensmarkedet. TiVo Bolt TV-boksen er ikke verdt den typen penger (fra $ 300 til $ 700, avhengig av konfigurasjonen). Av funksjonalitet er det bedre å kjøpe Zidoo Z9S, Ugoos AM6 Plus, NVIDIA skjold TV PRO 2019 eller Beelink GT-King. Anta at HDD-en er ekstern i konsoller, og det er ingen satellitt-tuner (forresten, TiVo støtter begrensede modeller av satellittutstyr). Men, mye billigere for samme funksjonalitet.